Czy słyszałeś o nowościach w LinkedIn?

Nowości w Linkedin

Jeff Weiner, jako prezes wykonawczy LinkedIn, realizuje w praktyce wizję firmy w zakresie tworzenia możliwości ekonomicznych dla każdego pracownika na świecie. Zanim objął swoje stanowisko w czerwcu 2020 r., Jeff był dyrektorem generalnym LinkedIn. Podczas 11-letniej kadencji liczba użytkowników LinkedIn wzrosła z 33 mln do 690 mln, dochody zwiększyły się z 78 mln dolarów do 7,9 mld dolarów, a zespół powiększył się z 338 osób do ponad 16 000. Dzięki swojej pracy Jeff zyskał podziw, uznanie i szacunek. Często nazywany jest ‚Father of Compassionate Leadership’.

 

 

 

Znaczenie compassion

Jeff przyznaje, że w młodości nie był osobą pełną współczucia. Na początku swojej kariery, jeśli jakieś działanie było według niego pozbawione sensu, słuchał rozmówcy z zamiarem udzielenia mu odpowiedzi, ale tak naprawdę nie chciał rozumieć przekazu. Oczekiwał, że inni będą wykonywać zadania zgodnie z jego oczekiwaniami i czuł frustrację, gdy tak się nie działo. Z czasem zdał sobie sprawę, że to podejście było bezproduktywne.

 

 

Wszystko się zmieniło, gdy Jeff przeczytał książkę Dalajlamy „Sztuka szczęścia: poradnik życia”, dzięki której poznał różnicę między empatią a współczuciem. Empatia to umiejętność dzielenia czyichś uczuć. Współczucie oznacza postawienie siebie w sytuacji drugiej osoby i spojrzenie na świat jej oczami, aby móc ulżyć jej w cierpieniach. Dalajlama opisuje to w następujący sposób: Wyobraź sobie, że idziesz górską ścieżką. Spotykasz człowieka przygniecionego przez głaz. Osoba empatyczna doświadcza tego samego uczucia gniecenia i duszenia, a przez to nie umie znaleźć sposobu, w jaki mogłaby pomóc. Natomiast osoba współczująca rozumie jego ból i podejmuje działania, aby usunąć głaz i ulżyć w cierpieniu.

COMPASSION = EMPATHY + ACTION

Wartość ‘compassionate leadership’

Jeff zdecydował ostatecznie o zmianie postępowania i zarządzaniu opartym na empatii i współczuciu – compassionate leadership. Oznaczało to postawienie siebie w sytuacji innej osoby, zrozumienie swoich współpracowników i stworzenie środowiska pracy opartego na większej współpracy. W konsekwencji pozwala pracownikom poczuć większą pewność siebie, jeśli chodzi o dzielenie się swoją opinią i wyrażanie własnego zdania. Jeff realizuje to podejście w praktyce od ponad dekady. Jest absolutnie pewien, że zarządzanie oparte na współczuciu jest nie tylko lepszym sposobem na budowanie zespołu, ale także kluczem do rozwoju firmy i osiągania przez nią ambitnych celów. Weiner dodaje: „Kiedy zaczynasz bazować na tym podejściu i stosujesz je w skali całej organizacji, nie tylko wobec pojedynczych pracowników, ale wszystkich elementów firmy – klientów, wspólników, prasy – wówczas otrzymujesz ogromną wartość dodaną”.

 

 

Polecam obejrzeć rozmowę Jeffa Weinera z Jeffem Bermanem na temat compassionte leadership, zarządzania w dobie mediów publicznych i przyszłości miejsca pracy nagraną podczas konferencji Upfront Summit.

 

 

 

 

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Więcej informacji znajdziesz w zakładce Polityka Prywatności.
Akceptuję