Jak stworzyć skuteczny profil na LinkedIn ?

Checklista Efektywny profil na LinkedIn

Wiele osób po założeniu konta na LinkedIn, kopiuje tylko fragmenty swojego cv i nic więcej nie robi. Myśląc, że jest to kolejne miejsce społecznościowe, takie jak Facebook, Instagram czy Twitter. A jest zupełnie odwrotnie. LinkedIn oferuje wiele możliwości w nawiązywaniu kontaktów, poszukiwaniu pracy czy rozwoju. Pamiętaj, inni zanim zaakceptują zaproszenie czy rekruterzy, którzy szukają odpowiednich kandydatów, zerkną na informacje o Tobie. Dobrze napisany profil na LinkedIn zapewni Ci wiarygodność i może sprawić, że staniesz się godnym zaufania pracownikiem. Dlatego proszę Cię, zainwestuj trochę czasu i solidnie popracuj na swoim profilem. Poniżej chekclista, która ma Ci to zadanie ułatwić.

Zdjęcie profilowe

  • Idealny rozmiar to 400 x 400 pikseli, max 8 MB.
  • Zdjęcie powinno przedstawiać Ciebie profesjonalnie.
  • Uśmiechnij się, co pozytywnie wpłynie na postrzeganie Ciebie.
  • Zadbaj o odpowiedni ubiór pod kątem Twojej obecnej grupy docelowej.
  • Powinno być wykonane na neutralnym, raczej jasnym tle. Unikaj rozpraszaczy.
  • Profile użytkowników z dołączonym zdjęciem są wyświetlane 21 razy częściej i otrzymują 9 razy częściej zaproszenia do kontaktów niż bez zdjęcia profilowego.

Zdjęcie w tle

  • Wymagania techniczne: Typ pliku: JPG, GIF lub PNG. Nie większe niż 8 MB. Zalecany rozmiar w pikselach to 1584 (szer.) × 396 (wys.).
  • Zdjęcie w tle powinno nawiązywać do tego czym się interesujesz, zajmujesz, motto, jakim kierujesz się w życiu, dzięki czemu wzmocnisz swój przekaz.
  • Wykorzystaj darmowe bazy zdjęć z licencją CCO: Unsplash; Pixabay, Pexels lub najpopularniejsze płatne bazy:123RF, iStockphoto, Shutterstock.

 

LinkedIn_profil_osobisty

Nagłówek

  • Zaleca się, że pracownicy mogą umieścić opis stanowiska; Studenci- opis kierunku swoich studiów.
  • Dodaj słowa kluczowe związane z Twoją branżą czy działalnością. Jest to bardzo ważne pod kątem wyszukiwania.
  • Podkreśl coś, co Ciebie wyróżnia ( certyfikat, osiągnięcie, umiejętność). Nagłówek jest ważnym elementem Twojego profilu. Przyjmuje się, że masz około 3 sekundy na zwrócenie uwagi innych Twoim nagłówkiem.

Informacje Branżowe

  • Dodaj aktualną branżę w której działasz. Wg LinkedIn ponad 300 000 osób co tydzień wyszukuje według branż na LinkedIn.
  • Użytkownicy posiadający informacje branżowe otrzymują do dziewięciu razy więcej wyświetleń profilu niż osoby bez nich.

 

LinkedIn_profil_osobisty

Podsumowanie

  • Wyjaśnij kim jesteś, co robisz, swoje dlaczego. Opisz, co Cię pasjonuje w kontekście tego, czym się zajmujesz. Jeżeli zaczynasz, opisz Twoje zawodowe aspiracje. Podkreśl swoje dotychczasowe osiągnięcia np. udział w praktykach, publikacje, wyróżnienia.
  • Zadbaj o dwie pierwsze linijki, które są widoczne na początku. Opisz tak, aby zaciekawiły innych Twoją osobą i zachęcały do dalszego czytania o Tobie.
  • Używaj słów kluczowych pod kątem LinkedIn SEO. Szczególnie ważne, gdy szukasz pracy.

Doświadczenie zawodowe

  • Określ precyzyjnie zakres Twoich obowiązków pełnionych na danym stanowisku czy podczas praktyki albo wolontariatu.
  • Opisz ważne osiągnięcia czy kompetencje, które nabyłeś podczas pracy.
  • Ponownie używaj słów kluczowych, które pomogą zwiększyć widoczność Twojego profilu
    podczas wyszukiwania przez osoby decyzyjne, klientów, rekruterów.

Edukacja

  • Wpisz nazwę uczelni, kierunek studiów, uzyskany tytuł, początek i koniec studiów, temat pracy. Uwzględnij uczestnictwo w zajęciach, które powiązane są z Twoją specjalizacją.
  • Opisz dodatkową działalność studencką, koła naukowe, udział w ciekawych konferencjach, wydarzeniach, programach, wyjazdach zagranicznych, akademickie osiągnięcia.
  • Ta sekcja jest szczególnie ważna dla osób, które nie mają jeszcze dużego doświadczenia zawodowego.

 

LinkedIn_Studenci

Wolontariat

  • 41% ankietowanych specjalistów stwierdziło, że oceniając kandydatów, uważa pracę wolontariuszy za równie cenną jak doświadczenie w pracy zarobkowej.
  • Jeżeli nie masz jeszcze mnóstwo doświadczenia zawodowego, zacznij od bycia wolontariuszem. Jest to świetny sposób na pokazanie swojego zaangażowania.

Rekomendacje i Umiejętności

  • Rekomendacje możesz zdobyć od osób ze studiów, z którymi realizowałeś wspólne projekty, jak również od swoich profesorów, którzy wiedzą, jaką wiedzą  dysponujesz.
  • Proś o rekomendacje osoby z którymi współpracowałeś. Są on jednym z najbardziej
    skutecznych sposobów na zwiększenie Twojej wiarygodności.
  • Wylistuj kluczowe umiejętności zarówno miękkie i twarde. Najważniejsze trzy umiejętności przenieść na początek listy. Zadbaj o słowa kluczowe.
  • Wg LinkedIn członkowie z pięcioma lub więcej wymienionymi umiejętnościami są wykrywani do 27 razy więcej podczas wyszukiwania na LinkedIn.

 

LinkedIn

Media

  • Możesz dołączyć kilka załączników, które będą dowodem Twoich umiejętności i wiedzy, i jeszcze bardziej uwiarygodnią informacje zawarte w Twoim profilu.
  • Przykłady: dokumenty pdf, prezentacje power point, zdjęcia,  linki do filmów.
  • Ciekawe przykłady Twojej pracy możesz zaprezentować, dodając sekcję Polecane pod podsumowaniem, pod opisem stanowisk pracy lub wykształcenia.

 

LinkedIn

Dane Kontaktowe

  • Dodaj adres email i numer telefonu, jeżeli chcesz.
  • Spersonalizuj LinkedIn URL np. www.linkedin.com/in/imięinazwisko.
  • Dodaj lokalizację, gdzie chciałbyś pracować, a nie gdzie mieszkasz. Osoby z precyzyjną lokalizacją pojawiają się do 23 razy częściej w wynikach wyszukiwania.

 

LinkedIn

Efektywność profilu

  • Wykorzystaj Miernik Efektywności Twojego profilu.
  • W miarę dodawania kolejnych sekcji profilu, siła Twojego profilu będzie rosła.
  • Możesz zobaczyć zalecenia, które sekcje dodać, aby profil był efektywniejszy.
  • Pamiętaj, im bardziej kompletny profil, tym częściej pojawia się w wynikach wyszukiwania.

 

LinkedIn

Ustawienia

  • Włącz dwustopniową weryfikację.
  • Zadbaj o ustawienia prywatności i profilu publicznego.
  • Zwróć uwagę na ustawienia związane z wyszukiwaniem pracy.
  • Stwórz profil w języku, w którym szukasz pracy; najczęściej wybierany i najpoprawniej działający pod kątem wyszukiwania pracy i słów kluczowych jest język angielski.
  • Aktywuj praktyczną wersję mobilną, której używa już ponad 50% użytkowników.

 

LinkedIn

Pamiętaj na LinkedIn budujesz swoją markę osobistą. Opowiedz o Twojej edukacji, doświadczeniu w sposób interesujący.  Aby inni zwrócili uwagę na Ciebie i pomyśleli, że z taką osobą jak Ty, naprawdę chcieliby nawiązać kontakt czy współpracować.  Koniec tej listy nie oznacza końca Twoich działań. Wracaj do tej listy i uaktualniaj Twój profil. Konsekwentne działanie nad ulepszaniem Twojego profilu, niech się stanie Twoim dobrym nawykiem. Dodatkowo zapraszam Cię do mojego autorskiego kursu o LinkedIn, gdzie bardzo szczegółowo omawiam i pokazuję, jak stworzyć profesjonalny profil na LinkedIn. Zapraszam. Link: Lista kursów | GoLinked.pl

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Więcej informacji znajdziesz w zakładce Polityka Prywatności.
Akceptuję